Medya ve İletişim bölümüne hangi puan türüyle girilir?
Medya ve İletişim Bölümüne 2020 ÖSYM tercih ve yerleştirme kılavuzunda yer alan bilgilere göre SÖZEL puan türüyle öğrenci alınmaktadır.
Medya ve İletişim bölümünün eğitim süresi kaç senedir?
Medya ve İletişim lisans bölümünün öğrenim süresi 4 yıldır. Medya ve İletişim bölümlerinde zorunlu yabancı dil hazırlık sınıfları vardır. Bölümde bütünleşik iletişim programı okutulmaktadır. Öğrencilerimiz, ilk iki yıl iletişim alanının ve sosyal bilimlerin temel derslerini alırken, sonraki iki yıl uzmanlaşmak istedikleri, medya ya da pazarlama iletişimi alanındaki dersleri almaktadırlar.
Medya ve İletişim bölümleri, üniversite sınavına giren öğrencilerin en çok okumak istedikleri bölümler arasında yer almaktadır. Medya ve İletişim bölümünde okumayı düşünen öğrencilerin; araştırma yapmaya ve yeni şeyler öğrenmeye istekli olmaları gerekmektedir. Medya ve İletişim alanı, çok hızlı bir şekilde ilerlemekte ve bu ilerlemeye paralel olarak iletişim yöntemleri ve biçimleri de değişmektedir. Medya ve İletişim bölümü, araştırma yapmayı seven, sorgulayan, yeni bilgiler öğrenmeye açık, çok yönlü düşünebilen kişiler için uygundur.
İyi Bir Medya ve İletişim Öğrencisi Nasıl Olmalıdır?
Medya ve İletişim Bölümü Avantajları:
Nerede, Hangi Alanlarda Çalışabilirim?
Medya ve İletişim bölümü mezunları, İletişim sektörlerinin hemen her alanında iş bulma imkanına sahipler. Bu bölümden mezun olan öğrenciler, televizyon kanallarında, gazetelerde, dergilerde, sosyal medyada, sinema sektöründe, kamu ve özel sektör kuruluşlarının kurumsal iletişim, basın danışmanlığı, marka yöneticiliği, siyasal iletişim, sağlık iletişimi, pazarlama iletişimi uzmanlığı, reklam ve halkla ilişkiler şirketlerinde iş bulabilirler. Ayrıca iletişim alanında yüksek lisans ve doktora yaptıktan sonra akademisyen olarak da çalışabilirler.
İletişim Mezunlarının Sektörde Çalıştıkları Bazı Unvanlar:
Gazeteci Haber Muhabiri TV Habercisi TV Programcısı Radyo Programcısı Sunucu Spiker Foto – Muhabir Kameraman Görüntü Yönetmeni Editör İletişim Danışmanı Köşe Yazarı Seslendirmen Sosyal Medya Uzmanı Sosyal Medya İçerik Uzmanı Dijital içerik uzmanı Pazarlama İletişimi Uzmanı Marka Yöneticisi Halkla İlişkiler Uzmanı Reklamcı Kurumsal İletişim Uzmanı Basın Müşaviri Basın temsilcisi