Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

Medya ve İletişim Bölümü

NEDEN İLETİŞİM OKUMALIYIM? AKLIMA TAKILANLAR?

NEDEN İLETİŞİM OKUMALIYIM? AKLIMA TAKILANLAR?

Medya ve İletişim bölümüne hangi puan türüyle girilir?

Medya ve İletişim Bölümüne 2020 ÖSYM tercih ve yerleştirme kılavuzunda yer alan bilgilere göre SÖZEL puan türüyle öğrenci alınmaktadır.

Medya ve İletişim bölümünün eğitim süresi kaç senedir?

Medya ve İletişim lisans bölümünün öğrenim süresi 4 yıldır. Medya ve İletişim bölümlerinde zorunlu yabancı dil hazırlık sınıfları vardır. Bölümde bütünleşik iletişim programı okutulmaktadır. Öğrencilerimiz, ilk iki yıl iletişim alanının ve sosyal bilimlerin temel derslerini alırken, sonraki iki yıl uzmanlaşmak istedikleri, medya ya da pazarlama iletişimi alanındaki dersleri almaktadırlar.

Ben, Medya ve İletişim bölümünü okuyabilir miyim?

Medya ve İletişim bölümleri, üniversite sınavına giren öğrencilerin en çok okumak istedikleri bölümler arasında yer almaktadır. Medya ve İletişim bölümünde okumayı düşünen öğrencilerin; araştırma yapmaya ve yeni şeyler öğrenmeye istekli olmaları gerekmektedir. Medya ve İletişim alanı, çok hızlı bir şekilde ilerlemekte ve bu ilerlemeye paralel olarak iletişim yöntemleri ve biçimleri de değişmektedir. Medya ve İletişim bölümü, araştırma yapmayı seven, sorgulayan, yeni bilgiler öğrenmeye açık, çok yönlü düşünebilen kişiler için uygundur.

İyi Bir Medya ve İletişim Öğrencisi Nasıl Olmalıdır?

  • Medya ve İletişim bölümü öğrencisi, öncelikli olarak meraklı olmalıdır.
  • Medya ve İletişim bölümü öğrencisi, yeni bilgiler öğrenmeye açık olmalıdır.
  • Medya ve İletişim bölümü öğrencisi, hukuk, siyaset bilimi, sosyoloji, sosyal bilimler, tarih, ekonomi ve psikoloji gibi diğer bilim alanlarına da ilgi duymalıdır.
  • Medya ve İletişim bölümü öğrencilerinin iyi bir gözlemleme yeteneği olmalıdır.
  • Medya ve İletişim bölümü öğrencileri, kendi ülkesinde ve dünyada olup biten gelişmeleri çok yakından takip edebilmelidir.
  • Medya ve İletişim bölümü öğrencilerinin sinema, televizyon, sosyal medya ve pazarlama iletişimi alanındaki tüm yenilikleri ve değişimleri de takip etmeleri gerekmektedir.
  • Medya ve İletişim bölümü öğrencilerinin en az 2 yabancı dili çok iyi bir şekilde öğrenmeleri gerekmektedir.

 Medya ve İletişim Bölümü Avantajları:

  • Eleştirel bir bakış açısı kazanmanızı sağlar.
  • İletişim alanında yaşanan hızlı değişime ve yeniliklere daha kolay bir şekilde uyum sağlamanızı sağlar.
  • İletişim ve medya sektörlerinde gelecek yıllarda istihdam edilecek kişi sayısında artış beklenmektedir. Bu alandan mezun olan öğrencilerimiz iletişim ve medya alanında rahatlıkla iş bulabilirler.
  • Medya ve İletişim bölümünde interdisipliner bir eğitim verilmektedir.
  • Bu bölümü okuyan öğrenciler sadece İletişim ve Medya alanında değil, sosyal ve beşeri bilimlerin diğer dallarında da ders alarak bilgi sahibi olurlar.
  • Medya ve İletişim bölümü öğrencileri, araştırma, sorgulama, analiz yapma yeteneklerini geliştirirler.
  • Medya ve İletişim bölümü öğrencileri, öğrenim süresi boyunca en az bir yabancı dili öğrenirler.

Nerede, Hangi Alanlarda Çalışabilirim?

Medya ve İletişim bölümü mezunları, İletişim sektörlerinin hemen her alanında iş bulma imkanına sahipler. Bu bölümden mezun olan öğrenciler, televizyon kanallarında, gazetelerde, dergilerde, sosyal medyada, sinema sektöründe, kamu ve özel sektör kuruluşlarının kurumsal iletişim, basın danışmanlığı, marka yöneticiliği, siyasal iletişim, sağlık iletişimi, pazarlama iletişimi uzmanlığı, reklam ve halkla ilişkiler şirketlerinde iş bulabilirler. Ayrıca iletişim alanında yüksek lisans ve doktora yaptıktan sonra akademisyen olarak da çalışabilirler. 

İletişim Mezunlarının Sektörde Çalıştıkları Bazı Unvanlar:

Gazeteci Haber      Muhabiri      TV Habercisi      TV Programcısı      Radyo Programcısı      Sunucu      Spiker      Foto – Muhabir     Kameraman      Görüntü Yönetmeni      Editör      İletişim Danışmanı      Köşe Yazarı  Seslendirmen      Sosyal Medya Uzmanı      Sosyal Medya İçerik Uzmanı      Dijital içerik uzmanı      Pazarlama İletişimi Uzmanı  Marka Yöneticisi    Halkla İlişkiler Uzmanı     Reklamcı     Kurumsal İletişim Uzmanı     Basın Müşaviri     Basın temsilcisi